Eğitim Bilimleri

Fakültesi

Alaboudi Yürüttüğü ve Sunduğu Proje ile Ödüle Layık Görüldü


M. Alaboudi yükseköğretim ortamlarında öğretimde Ters-yüz eğitim metodu yaklaşımını takip ederken teknoloji kullanımı üzerine bir araştırma projesi yürüttü. Proje iki aşamada yapıldı ve her aşama iki farklı konferansta farklı bir makale ile sunuldu: Bu değerlendirme için Uluslararası Yüksek Eğitim Konferansı’ nda “en iyi sunum” ödülüne layık görüldü.
Mohamed Alaboudi,  2019 Mayıs ayında, çevirmeli sınıf yaklaşımı kullanarak hazırladığı eylem araştırması
çalışması “Lisansüstü Düzeyde Araştırma Yöntemleri Öğretimi” başlıklı makaleyi Londra, İngiltere’ deki Uluslararası Yüksek Eğitim Konferansı’ nda sundu. Bu çalışmada yüksek lisans tezine başlamadan önce araştırma yöntemleri dersine kayıtlı birinci sınıf yüksek lisans öğrencileri ile yürütülen bir araştırma projesi ele alınmıştır. Araştırma, oldukça ilgi çekici bir grup ortamında öğrenme ve bireyselleştirilmiş ve etkinlik temelli yaklaşım içeren bir araştırma yöntemleri kurs yapısı oluşturma amaçları doğrultusunda tasarlanmıştır. Sonuçlar, öğrencilerin atölye çalışmaları sırasında akranları ile öğrenme ve pratik yaparak kendi araştırmalarını “ yavaş yavaş hayata geçirdiklerini ” gördüklerinde, öğrenim sürecinde yatırım yaptıklarını ifade eden ifadelerini vurgulamaktadır. Bu çalışmanın sonuçlarına dayanarak, araştırma yöntemleri, ders yapısı başarıyla yeniden düzenlenmiştir ve geliştirilmeye devam ediliyor.

Yıldız (*) işareti olan alanlar zorunludur