Yükleniyor, lütfen bekleyiniz.

Akademisyenlerimizin Katılımıyla Yapay Zekâ ve Dijital Teknolojilerin Eğitime Entegrasyonu Ele Alındı

19.12.2024
Akademisyenlerimizin Katılımıyla Yapay Zekâ ve Dijital Teknolojilerin Eğitime Entegrasyonu Ele Alındı
Eğitim Bilimleri Fakültesi tarafından, Yapay Zekâ-Yenilikçi Öğrenme ve Öğretme Koordinatörlüğü iş birliğiyle öğretim üyelerimizin eğitimde yenilikçi yaklaşımlara dair bilgi ve becerilerini güçlendirmeye dönük bir toplantı düzenledi.

Eğitim Bilimleri Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü, üniversitemiz Yapay Zekâ-Yenilikçi Öğrenme ve Öğretme Koordinatörlüğü iş birliğiyle, yapay zekâ ve dijital teknolojilerin öğretim süreçlerindeki rolünü ele alan kapsamlı bir toplantı düzenledi. Etkinlik, öğretim üyelerimizin dijital dönüşüm çerçevesinde eğitimde yenilikçi yaklaşımlara dair bilgi ve becerilerini güçlendirme hedefi doğrultusunda gerçekleşti.

12 Aralık Perşembe günü düzenlenen toplantının ilk oturumunda, yapay zekânın eğitimdeki kullanımına yönelik teorik bilgi paylaşımı yapıldı. Aktif öğrenme yöntemleri ve dijital araçların etkili kullanımı ile ilgili sunumların yanı sıra, yapay zekânın öğretim süreçlerini nasıl daha yaratıcı ve etkili hale getirebileceği üzerine örnekler sunuldu. Bu bölüm, katılımcıların teknolojik yeniliklere dair farkındalıklarını artırmayı sağladı.

Yapay Zekânın Etik Kullanımı ile Öğrenci Odaklı Uygulamalar ve Öğretim Süreçlerinde Sağladığı Faydalar Konuşuldu

İkinci oturum, uygulamalı bir çalışma şeklinde gerçekleştirildi. Katılımcılar, küçük gruplar halinde yapay zekâyı ders içeriklerine nasıl entegre edebileceklerine dair projeler geliştirdi. Her grup, bireysel öğrenme ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretirken, öğrenci katılımını artırmayı ve öğrenme süreçlerini çeşitlendirmeyi amaçlayan yenilikçi fikirler tasarladı. Süreç boyunca, yapay zekâ destekli analiz araçları, kişiselleştirilmiş öğrenme yöntemleri ve etkileşimli platformların eğitimdeki potansiyeli ele alındı.

Grup çalışmalarının ardından düzenlenen paylaşım oturumunda, üretilen fikirler ve deneyimler tüm katılımcılarla paylaşıldı. Bu paylaşımlar, farklı perspektiflerden gelen önerilerin birleşmesiyle zengin bir bilgi ağı oluşturulmasına olanak tanıdı. Ayrıca, yapay zekânın etik kullanımı, öğrenci odaklı uygulamalar ve öğretim süreçlerinde sağladığı faydalar üzerine derinlemesine tartışmalar gerçekleştirildi.

Eğitim Bilimleri Fakültesi, öğretim üyelerimizin dijital dönüşüme uyum sağlama süreçlerine katkıda bulunmaya dönük etkinliklerini sürdürmeye devam edecek.

Fotoğraflar