 
                                                                                                                                İbn Haldun Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü son sınıf öğrencileri eğitim tarihine yerinde bakış amacıyla EDU 421: History of Turkish Education dersini bu hafta sınıf ortamının dışına taşıyarak, tarihî Süleymaniye Medreseleri içerisinde yer alan ve aynı zamanda Üniversitemiz Medeniyetler İttifakı Enstitüsü'ne ev sahipliği yapan Sâlis Medrese’de gerçekleştirdi.
Dersin birinci bölümünde, bölümümüz Arş. Gör. Dilara Maraba eşliğinde öğrenciler, Osmanlı medrese eğitim sisteminin temel taşlarını yerinde öğrenme fırsatı buldular. Arş. Gör. Dilara Maraba, medrese eğitiminin tarihsel temelleri, medrese eğitiminde öğrenme ve öğretme süreçleri üzerine bilgilendirmelerde bulunarak öğrencilerin dönemin eğitim sistemini daha yakından tanımalarını sağladı. Bu bölümde ayrıca, öğrenciler tartışma grupları oluşturarak Osmanlı medrese sisteminin unsurlarını çözümlemeleri ve bunları günümüz modern eğitim yaklaşımlarıyla karşılaştırma yapma fırsatı buldu.
İkinci bölümde ise ders, Dr. Öğr. Üyesi Nagehan Pakdamar Tüzgen’in uzman bilgi ve perspektifiyle bir adım ileri taşındı. Dr. Pakdamar Tüzgen; medrese eğitim geleneğinin düşünsel ve uygulamalı arka planını, bu geleneğin tarihsel devamlılığı ve günümüzle kurduğu entelektüel bağı anlattı. Eğitimin sadece teorik yönüne değil, aynı zamanda pratikteki yansımalarına da değinerek, medrese kültürünün ilim anlayışındaki inceliklerini vurguladı.
Saha gezisi temelli bu ders, öğrencilerin eğitim tarihini yerinde gözlemleyerek geçmişle günümüz eğitim anlayışlarını ilişkilendirmelerine ve eğitim olgusuna bütüncül bir bakış geliştirmelerine olanak sağladı.